تنگه هرمز از دو سمت بسته شد

نامه نیوز دوشنبه 31 فروردین 1405 - 00:27
داده‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهد که امروز هیچ نفتکشی از تنگه هرمز عبور نکرده است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه کوبیسی لتر بر اساس داده‌های ماهواره‌ای نوشته است، امروز هیچ نفتکشی از تنگه هرمز عبور نکرده است.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد که تنگه هرمز برای اولین بار در تاریخ به طور کامل بسته شده و بستن تنگه توسط ایران با قدرت کامل در حال اجرا است.

چند ساعتی از حسن‌نیت ایران برای بازگشایی تنگه هرمز به روی کشتی‌های تجاری نگذشته بود که با عدم پایبندی آمریکا به مفاد آتش‌بس و بدعهدی، سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تنگه هرمز به صورت کامل بسته شد و تا زمانی‌که آمریکا به آزادی کامل تردد شناورها از مبدا ایران به مقصد و از مقصد به مبدا ایران پایان ندهد، وضعیت تنگه هرمز به شدت کنترل می‌شود و بسته می‌ماند.

بنا بر اعلام رسمی ایران، عبور از تنگه هنوز تنها در صورتی ممکن است که شناورها اطلاعات کامل خود را ارائه داده و گواهی عبور دریافت و هزینه‌های مربوط به خدمات تامین امنیت، ایمنی و حفاظت از محیط‌زیست را پرداخت کنند و در مسیرهای اعلام شده توسط جمهوری اسلامی ایران، امکان‌پذیر است.


 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.