
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هوشنگ بازوند در دیدار با دکتر صوفی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت بهسازی شبکه آزادراهی کشور اظهار داشت: تأمین قیر مورد نیاز برای بهسازی و در صورت لزوم تعریض آزادراههای مشارکتی، مطابق با قانون بودجه سال ۱۴۰۵ در دستور کار قرار گرفته و در این میان، آزادراه ساوه–همدان بهعنوان یکی از محورهای اولویتدار تعیین شده است.
وی افزود: آزادراه ساوه–همدان به طول حدود ۱۹۰ کیلومتر که هماکنون بهطور کامل زیر بار ترافیک قرار دارد، بهدلیل حجم بالای تردد و بهویژه نقش آن در جابهجایی زائران اربعین حسینی، نیازمند بهسازی اساسی و روکش کامل است.
بازوند با اشاره به تصمیمات اتخاذشده در این نشست تصریح کرد: تمهیدات لازم برای اجرای عملیات بهسازی و تعریض قطعات ۱ و ۲ این آزادراه پیشبینی شده و مکاتبات لازم نیز از سوی کمیسیون عمران مجلس با وزارت راه و شهرسازی برای تخصیص قیر بهسازی در حال انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خاطرنشان کرد: اولویتبندی بهسازی آزادراههای در حال بهرهبرداری با هدف ارتقای ایمنی، افزایش کیفیت تردد و پاسخگویی به تقاضای سفر، بهصورت جدی دنبال میشود.وی تأکید کرد: با اجرای این اقدامات، علاوه بر بهبود شرایط تردد در این کریدور مهم، خدماترسانی به زائران و مسافران بهویژه در ایام اربعین به شکل قابل توجهی ارتقا خواهد یافت.