سهم دو‌سومی در افزایش ظرفیت برق کشور

صدا و سیما یکشنبه 30 فروردین 1405 - 12:47
کارشناس ارزیابی تلفیقی ساتبا از ثبت یک جهش تاریخی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر خبر داد و گفت: دو سوم افزایش ظرفیت تولید برق کشور در سال گذشته به این حوزه اختصاص یافته است.

سهم دو‌سومی در افزایش ظرفیت برق کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ساتبا، مصطفی منسوجی، کارشناس ارزیابی تلفیقی این سازمان با اشاره به عملکرد سال گذشته در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اظهار داشت: سال گذشته را می‌توان نقطه عطفی در توسعه این بخش دانست، به‌طوری‌که شاهد یک جهش بزرگ در افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر بودیم.

وی افزود: در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر عملاً دو سوم از افزایش ظرفیت تولید برق کشور به این حوزه اختصاص پیدا کرده که در طول تاریخ صنعت برق ایران بی‌سابقه بوده است. این موضوع می‌تواند مقدمه‌ای بسیار مهم برای آینده و زمینه‌ساز تقویت اعتماد مسئولان به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

منسوجی با اشاره به محدودیت‌های موجود در تأمین منابع تولید برق تصریح کرد: در سال‌های اخیر، به‌ویژه طی دو تا سه سال گذشته، محدودیت‌هایی مانند کمبود گاز و منابع آبی فشار زیادی به صنعت برق وارد کرده و همین مسئله موجب شده تا مسئولان به این باور برسند که راهکاری جز توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به عملکرد موفق سال گذشته، مشخص شد که این مسیر می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های صنعت برق باشد. سهم دو سومی تجدیدپذیر‌ها در افزایش ظرفیت تولید، نشان‌دهنده ظرفیت بالای این حوزه و امکان اتکای بیشتر به آن در سال‌های آینده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به روند فعلی و دستاورد‌های حاصل‌شده، رشد خیره‌کننده‌ای در حوزه تجدیدپذیر‌ها رقم خورده و امیدواریم در سال جاری با تداوم این مسیر ظرفیت‌ها به حدود ۱۲ هزار مگاوات برسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.