پیش از انسداد مجدد تنگه هرمز چند کشتی خارج شدند؟

اقتصادنیوز شنبه 29 فروردین 1405 - 17:25
اقتصادنیوز: رویترز گزارش داد که تنها ۸ نفتکش توانستند از تنگه هرمز پیش از بسته‌شدن مجدد خارج شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، از رویترز، داده‌های ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد در پنجره‌ زمانی کوتاهی که پیش از درگیری‌های اخیر گشوده شده بود، تنها ۸ نفتکش موفق به عبور از تنگه هرمز شدند.

بلافاصله پس از خروج این کاروان، گزارش‌هایی مبنی بر شلیک به سمت دو کشتی تجاری توسط قایق‌های تندرو مخابره شد که منجر به توقف کامل ترددها گردید.

ایران به دلایلی اعم از «دزدی دریایی آمریکا» و نقض توافقات، بار دیگر کنترل هوشمند را بر این گلوگاه انرژی اعمال کرده است.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.