سقوط گران‌ترین پهپاد جاسوسی آمریکا در خلیج فارس

صدا و سیما جمعه 28 فروردین 1405 - 01:42
آمریکا از دست دادن یک پهپاد جاسوسی ۲۳۸ میلیون دلاری در جریان جنگ با ایران را تأیید کرد.

انهدام گران‌ترین پهپاد جاسوسی آمریکا در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، براساس گزارش رسمی فرماندهی ایمنی دریایی، نیروی دریایی آمریکا سقوط پهپاد فوق‌محرمانه MQ-۴ C ترایتون به ارزش ۲۳۸ میلیون دلار را در شمال خلیج فارس تایید کرد.

گزارش‌ها حاکی است؛  این پهپاد  در جریان یک مأموریت بر فراز خلیج فارس به‌طور ناگهانی از سامانه‌های رهگیری ناپدید شد و محل دقیق سقوط آن اعلام نشده است.

این حادثه که در نشریات تخصصی نظیر «وارزون» و اویشنیست (The Aviationist) بازتاب یافته، به دلیل نابودی کامل گران‌ترین دارایی جاسوسی واشینگتن در رده سوانح کلاس الف قرار گرفته است.

پهپاد «MQ-۴ C تریتون» که برای مأموریت‌های شناسایی و نظارت دریایی در ارتفاع بالا و مدت طولانی طراحی شده، یکی از گران‌ترین تجهیزات بدون سرنشین آمریکا محسوب می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.