رئیس جمهور لبنان: آتش بس، راه اصلی آغاز گفت‌وگو با اسرائیل است

الف پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 14:52
ژوزف عون رئیس جمهور لبنان تاکید کرد، برای ورود به مذاکرات مستقیم با اسرائیل، نخست باید آتش‌بس برقرار شود.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از منابع لبنانی، عون تاکید کرد، آتش بس، ورودی اصلی گفت‌وگوی مستقیم با اسرائیل خواهد بود.

وی گفت‌وگو را یک موضوع حاکمیتی در اختیار مسئولان دولت لبنان دانست و گفت نمی‌توان کسی را در آن شریک کرد.

در همین ارتباط علی احمد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره این سوال را مطرح کرد که لبنان با چه برگ برنده‌ای می‌خواهد در مذاکرات شرکت کند در حالی که مناطق مختلف این کشور به ویژه جنوب هدف حملات اسرائیل قرار دارد؟ آیا هدف از این مذاکرات این است که اسرائیل خواست خود را بر لبنان تحمیل کند؟

در این میان منابع عربی از حمله جنگنده‌های اسرائیلی به صور در جنوب لبنان و تخریب پل القاسمیه بر روی رود لیتانی خبر دادند. تخریب این پل راه ارتباطی در مناطق مختلف صور از جمله روستاهای مختلف آن را با مشکل روبه رو کرده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.