دستگیری عاملان ارسال اطلاعات مراکز حساس به شبکه‌های معاند

خبرگزاری مهر پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 14:35
بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، مأموران پلیس اطلاعات فاتب با دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت دو نفر در راستای اهداف دشمن، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، بررسی‌های فنی و تخصصی نشان داد این افراد اخیراً با شبکه‌های معاند خارج از کشور ارتباط برقرار کرده و اطلاعاتی از مراکز حساس نظامی را از طریق تلفن همراه خود ارسال کرده‌اند.

با انجام تحقیقات تکمیلی، مأموران موفق شدند محل اختفای متهمان را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را دستگیر کنند.

در جریان تحقیقات، مشخص شد متهمان در چند نوبت با شبکه‌های معاند تماس گرفته و مختصات و اطلاعات مراکز حساس را ارسال کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان داد دو مورد از نقاط ارسالی در زمان جنگ تحمیلی مورد حمله دشمن قرار گرفته بودند.

متهمان در اعترافات خود، از اقدام خود اظهار ندامت کرده و اعلام داشتند تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌های غربی قرار گرفته‌اند.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: دفاع از وطن در همه ابعاد ادامه دارد و ارتباط با شبکه‌های متخاصم جرم امنیتی محسوب شده و عواقب سنگینی دارد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.