سانسور آمریکایی

صدا و سیما پنج شنبه 27 فروردین 1405 - 11:32
روزنامه دیلی میل نوشت امریکا خسارت‌های واقعی حملات ایران به پایگاه‌های خود را سانسور می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل ، ایران در جنگ با امریکا به حمله به مراکز فرماندهی و کنترل امریکا و انهدام تجهیزات ان اقدام کرد که خسارت بسیار بالایی برای این کشور داشته است. 

این روزنامه نوشت امریکا به شرکت امریکایی پلنت لب planet lab دستور داده انتشار تصاویر ماهواره‌ای از منطقه را متوقف کند، اما منابع دیگر بخشی از این خسارت‌ها را شکار کرده‌اند. کارشناس دیلی میل گفت حمله ایران به پایگاه شاهزاده سلطان عربستان از جمله مواردی است که امریکا درباره ان شفافیت نداشته است.

به نقل از دیلی میل در این حمله هواپیمای اواکس به ارزش ۷۲۴ میلیون دلار منهدم شده، اما ارتش امریکا رسما درباره ان اظهار نظر نکرده است. بنوشته دیلی میل همچنین هفت هواپیمای سوخت رسان در این حمله منهم شده یا اسیب دیده‌اند که جایگزین کردن هر فروند از ان‌ها ۲۴۰ میلیون دلار هزینه دارد. 

بر اساس این گزارش در تصاویر زمینی تکه‌ای از دُم هواپیمایی نشان داده میشود که بررسی‌ها حاکیست این هواپیمای کنترل هوایی یک هفته قبل از حمله به ایران از رامشتاین المان به منطقه پرواز کرده بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.