چند نکته درباره اطلاع‌رسانی مذاکرات

مشرق نیوز چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 18:51

به گزارش مشرق محسن مهدیان مدیر مسئول روزنامه همشهری در تلگرام نوشت:

در حوزه اطلاع‌رسانی و رفع ابهام درباره مذاکره، دچار نقص هستیم.

مذاکره اسلام‌آباد نیاز به یک نشست مطبوعاتی داشت. هنوز پرسش‌های زیادی در ذهن مخاطب باقی است: ما چه گفتیم؟ طرف مقابل تا کجا همراهی کرد؟ اختلاف اصلی کجا بود؟ تکلیف پیش‌شرط‌ها چه شد؟ و…

آن مرحله گذشت.

اما حالا مذاکره دوم هم محل پرسش است. آیا پیش‌شرط ایران با موضوع محاصره دریایی حفظ شده یا نه؟ ماجرای لبنان و شرط ایران به کجا انجامید؟

از همه مهم‌تر اینکه چرا باید اخبار مذاکره را از رسانه‌های آمریکایی بشنویم؟ چرا روایت مذاکره در دست ترامپ و جریان رسانه‌ای او باشد؟

به‌عنوان کسی که در تجمعات شبانه درباره مذاکره صحبت کرده‌ام، این را به‌وضوح دیده‌ام؛ مردم کف خیابان پر از سؤال و ابهام‌اند. نه کسی دنبال اختلاف‌است و نه قصد غیریت سازی با تصمیم مسوولان دارد؛ فقط نگرانند. رفع نگرانی توضیح می خواهد.

نگرانی را با اطلاعات باید توضیح داد. اقناع می خواهد؛ با بیانیه این نهاد و آن مرکز میسر نیست.

خلاصه این ابهامات پاسخ دارد، اما پاسخ‌ها به کف خیابان نمی‌رسد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.