تأکید تهران و پرتوریا بر توسعه همکاری‌های معدنی و انرژی

صدا و سیما چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 18:26
تهران و پرتوریا در نشستی مشترک بر ضرورت ارتقای روابط اقتصادی همزمان با مناسبات سیاسی و شناسایی زمینه‌های جدید همکاری در بخش‌های انرژی و معدن تأکید کردند.

تأکید تهران و پرتوریا بر توسعه همکاری‌های معدنی و انرژی

به گزارش تحریریه معدن خبرگزاری صداوسیما،  «شکیب‌مهر» سفیر ایران در پرتوریا در ملاقات با «گودو مانتاشه» وزیر منابع معدنی و نفت آفریقای جنوبی، با اشاره به پیشینه تاریخی روابط دو کشور و حمایت دیرینه ایران از جنبش ضد آپارتاید، آمادگی رسمی تهران را برای تأمین انرژی مورد نیاز آفریقای جنوبی اعلام کرد.

سفیر ایران در این نشست، بخش معدن را یکی از محور‌های کلیدی برای توسعه مناسبات دانست و بر ضرورت تقویت همکاری‌های فنی و تجاری در این حوزه تاکید کرد.

در مقابل، «گودو مانتاشه» وزیر منابع معدنی و نفت آفریقای جنوبی نیز با ابراز خرسندی از سطح مطلوب مناسبات سیاسی، بر لزوم ارتقای پیوند‌های اقتصادی و تجاری همپای روابط سیاسی تاکید کرد.

وی همچنین آمادگی کشورش را برای عملیاتی‌سازی یادداشت تفاهم‌های امضاشده میان طرفین و شناسایی فرصت‌های جدید همکاری در بخش‌های نفت، گاز و معدن اعلام داشت.

این دیدار نشان‌دهنده اراده دو کشور برای عبور از کلیات و ورود به فاز اجرایی همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های زیرساختی و انرژی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.