سخنگوی دولت: تنگه هرمز دارایی ویژه ایران است

صدا و سیما چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 18:21
سخنگوی دولت با بیان اینکه تنگه هرمز، دارایی ویژه برای کشور ما محسوب می‌شود، گفت: مانند همه دارایی‌هایی که به عنوان ابزار‌هایی برای نوع مراوده و تنظیم نوع مراودات با سایر کشور‌ها است، باید رژیم خاصی برای این گذرگاه تعریف شود.

سخنگوی دولت: تنگه هرمز دارایی ویژه ایران است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه مهاجرانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری روسی ریانووستی افزود: رژیم حقوقی حاکم بر تنگه هرمز را همکاران ما در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و حقوقی دولت و کلیت نظام تعریف خواهند کرد.

دوران تهدید به پایان رسیده است

مهاجرانی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو درباره سخنان تهدیدآمیز رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: دوران زبان تهدید تمام شده و دنیا سال‌ها در تلاش است زبان احترام و زبان درک متقابل را برای یکدیگر استفاده کنیم.

وی افزود: بنابراین، به کار بردن زبان تهدید و آن‌هم تهدید تمدنی نظیر ایران که یکی از کهن‌ترین تمدن‌های بشری است، بیهوده است.

انسجام کامل ملت ایران

سخنگوی دولت در ادامه یادآور شد: با وجود حملات متجاوزان، زندگی عادی مردم ایران در جریان است و با تلاش‌های دولت تمام تمهیداتی که برای یک زندگی لازم است، مانند آب، برق و وجود محصولاتی مورد نیاز در فروشگاه‌ها، نشان از یک هماهنگی بسیار خوبی بین بخش‌های دولت و بخش‌های نظامی ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم ایران که بیش از ۴۰ شب است که در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند، نشان از این دارد که ایران در یک انسجام کامل قرار دارد و در راستای حفظ منافع ملی خود از تمام ابزار‌هایی که در اختیار دارد، استفاده خواهد کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.