استقلال به لیگ نخبگان صعود کرد

برترین‌ها چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 14:09
اعلام کرد لیگ برتر بعد از جام جهانی ادامه پیدا می‌کند؛ اما برای سهمیه آسیایی، تیم‌های اول و دوم جدول فعلی لیگ برتر به لیگ نخبگان فصل بعد راه پیدا میکنند. به این ترتیب استقلال و تراکتور نماینده‌های ایران در لیگ نخبگان فصل بعد خواهند بود.

خبرگزاری تسنیم اعلام کرد لیگ برتر بعد از جام جهانی ادامه پیدا می‌کند؛ اما برای سهمیه آسیایی، تیم‌های اول و دوم جدول فعلی لیگ برتر به لیگ نخبگان فصل بعد راه پیدا میکنند. به این ترتیب استقلال و تراکتور نماینده‌های ایران در لیگ نخبگان فصل بعد خواهند بود.

140406121526425633897114

خبرگزاری تسنیم نوشت: در جلسه مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با مدیران باشگاه‌های لیگ برتری حداقل 12 باشگاه لیگ برتری با ادامه بازی‌ها مخالفت کردند. در جلسه اخیری که در سازمان لیگ برگزار شد، باشگاه‌هایی چون آلومینیوم اراک، شمس آذر قزوین، فولاد خوزستان، ملوان بندرانزلی و ... اعلام کردند به دلیل حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی امکان شرکت در بازی‌های لیگ را ندارند.

موضوع بعدی، زمان کم برای برگزاری مسابقات است، به طوری که تیم‌ها با وجود اینکه تمرینات خود را آغاز کرده‌اند، نیاز به حداقل 2 تا 3 هفته آماده‌سازی دارند. در این شرایط احتمال مصدومیت بازیکنان بالا می‌رود. ضمن اینکه، برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در یک استان، به لحاظ زیر ساختی مشکلات خاص خودش را دارد. 

بحث دیگر، آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2026 است. قرار بود لیگ 15 اردیبهشت ماه به پایان برسد تا تیم ملی اردوهای خود را آغاز کند، اما اگر لیگ برگزار شود، عملاً بیش از این تاریخ به طول می‌انجامد و فرصت کافی برای برگزاری اردو نخواهد بود.

با این شرایط سازمان لیگ اگر چه آمادگی برگزاری بازی‌ها را دارد، اما با توجه به دلایل و مشکلات پیش‌رو، در صورت فراهم بودن شرایط ادامه لیگ پس از جام جهانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه، باید سه سهمیه آسیایی ایران تا 10 خرداد به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شود، سازمان لیگ طبق جدول فعلی عمل خواهد کرد، یعنی استقلال به عنوان تیم صدرنشین سهمیه مستقیم لیگ نخبگان آسیا را کسب می‌کند و تراکتور، تیم دوم جدول در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا حضور می‌یابد.

برای سهمیه لیگ قهرمانان آسیا 2، سازمان لیگ دو برنامه در نظر دارد، نخست اینکه ادامه مسابقات جام حذفی را که تعدادش کم است، قبل از جام جهانی برگزار کند، اما اگر باز هم امکانش وجود نداشت، تیم سوم جدول سهمیه لیگ قهرمانان آسیا 2 را کسب کند. طبق جدول فعلی، سپاهان این سهمیه را بدست می‌آورد.

سازمان لیگ به باشگاه‌ها اعلام می‌کند سهمیه‌ها صرفا برای معرفی به آسیا خواهد بود و قهرمان یا نایب قهرمان معرفی نمی‌شود. برخی بر این باورند که می‌توان با رایزنی با کنفدراسیون فوتبال آسیا در صورت برگزاری مسابقات و معرفی قهرمان و نایب قهرمان (به جز  استقلال و تراکتور) نمایندگان جدید را به AFC معرفی کرد. در صورتی که این اتفاق رخ ندهد یکی از طرح‌ها معرفی قهرمان فصل جاری به عنوان نماینده فصل آینده است. با این وجود ممکن است تصمیمات دیگری جز موارد یاد شده گرفته شود.

 

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.