حذف تراکتور آخر زور فوتبال ماست/ خوردن ۳ گل و ۷ گل از اماراتی‌ها خجالت‌آور است

خبرورزشی چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 10:50
پیشکسوت فوتبال گفت: متاسفانه آنقدر در فوتبالمان پشتوانه سازی نکرده‌ایم که حالا به این راحتی تیم‌های فوتبالمان در آسیا یکی بعد از دیگری حذف می‌شوند. 

ناصر ابراهیمی کارشناس باسابقه فوتبال کشورمان و سرمربی سال‌های گذشته تیم ملی در گفتگو با خبرورزشی، درباره شکست ۳ بر صفر تراکتور مقابل نماینده کشور امارات اظهار داشت: باعث تاسف است که فوتبال باشگاهی ما اینقدر ضعیف شده که باید با سه گل مغلوب یک تیم اماراتی بشود. این چیزی نیست که واقعاً در دل این مملکت وجود داشته باشد بلکه بی توجهی به نسل جوان و آینده‌ساز کشور است. 

وی افزود: زمانی که ما گلویمان را پاره می‌کردیم و می‌گفتیم فوتبال محلات و زمین خاکی‌ها را از نظر دور نگه ندارید برای همین روزها بود. وقتی فوتبال پشتوانه سازی نداشته باشد و وقتی فوتبالیست با فوتبال بازی کردن در زمین خاکی و قرار گرفتن در رده‌های پایه رشد نکند نتیجه‌اش همین می‌شود که داریم می‌بینیم. تیم‌های فوتبال کشورمان یکی بعد از دیگری در مسابقات حذف می‌شوند. 

ابراهیمی ادامه داد: مدتی قبل سپاهان و استقلال از دور رقابت‌ها کنار رفتند و حالا هم تراکتور. زور فوتبال ما همین است که نهایتاً از مرحله گروهی صعود کنیم و در اولین مرحله حذفی از دور رقابت‌ها کنار برویم.  یادمان نرفته استقلال با ۷ گل به یک تیم دیگر اماراتی باخت. اینها باید مایه خجالت ما باشد.

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: آخرین نسل از فوتبالیست‌هایی که از زمین خاکی به سطح اول فوتبال رسیدند همان‌هایی بودند که با پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتند چون بعد از آن دیگر ما هرگز ندیدیم تیمی از کشورمان بتواند در رقابت با آسیایی‌ها خودش را یک تیم استخوان‌دار نشان بدهد. متاسفانه فوتبال در این مملکت هر روز ضعیف‌تر می‌شود و مشخصا ما با این دست فرمان به هیچ کجا نمی‌رسیم. 

در همین راستا بخوانید:حرف‌های سعید عزت‌اللهی بعد از گلزنی به تراکتور/ خوشحالم و به هم‌تیمی‌هایم افتخار می‌کنم

تراکتور

ابراهیمی تاکید کرد: همه مشکلات ۴۰ روز گذشته را قبول دارم. اینکه تراکتور مسابقه نداده و حریفش مسابقه داده را می‌پذیرم. اینکه بچه های تیم ما با سفر طولانی مدت خودشان را به عربستان رساندند و اصلاً یک هفته قبل نمی‌دانستند می‌توانند در این بازی شرکت کنند یا نه را هم می‌دانم اما آیا واقعا فاصله فوتبال باشگاهی ایران با امارات باید سه گل باشد! من این را نمی‌توانم بپذیرم چون خودم در زمین‌های خاکی بازیکن‌هایی را به تیم ملی آورده‌ام که پوست فوتبالیست‌های عربستانی، ژاپنی و کره‌ای را می کندند. به خاطر همین است که می‌گویم این نسل از فوتبالیست‌هایی که امروز در سطح اول فوتبال ما بازی می‌کنند فوتبالیست‌های واقعی این مملکت نیستند. استعدادهای خیلی بهتری را هم داریم که متاسفانه کسی به آنها توجه نمی‌کند. 

سرمربی اسبق تیم ملی در پایان گفت: فقط امیدوارم ماجراهای ادامه دادن لیگ را همین جا تمام کنند و هرچه زودتر بازیکنان تیم ملی را در اختیار امیر قلعه نویی بگذارند. هرچه بیشتر این بازیکنان در اختیار امیر باشند می‌توانند عملکرد بهتری را در جام جهانی از خود ارائه کنند در غیر این صورت آنجا هم مقابل تیم‌های معمولی مصر، بلژیک و نیوزیلند زنگ تفریح می‌شویم و عایدی ما از جام جهانی هیچ چیزی جز سفر به آمریکا نمی‌تواند باشد. وقتی شرایط برای برگزاری لیگ وجود ندارد یک نفر باید حرف آخر را بزند و آن را همین جا تمام کند، خلاص!

بیشتر بخوانید: ۷۲۰ انسان بلاتکلیف؛ چرا یک نفر جرأت حرف زدن در فوتبال را ندارد!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.