نفت ایران گران ترین برند اوپک پس از نفت کویت شد + جدول

همشهری آنلاین چهارشنبه 26 فروردین 1405 - 08:24
بر اساس گزارش‌ها، نفت سنگین ایران در ماه مارس پس از نفت کویت، عنوان دومین برند گران‌بهای نفتی در میان کشورهای عضو اوپک را به خود اختصاص داد.

به گزارش همشهری آنلاین، در ماه مارس (ماه میلادی گذشته)، بازار نفت شاهد رقابت قیمتی بود و نفت سنگین ایران توانست جایگاه دومین برند نفتی گران‌بها در میان کشورهای عضو اوپک را کسب کند.

نفت صادراتی کویت با قیمت ۱۲۴ دلار و ۲۵ سنت، تنها ۱۵ سنت از نفت ایران گران‌تر بود و جایگاه نخست را از آن خود کرد.

این گزارش نشان می‌دهد که نفت سنگین ایران با قیمتی چشمگیر، ۸ دلار بالاتر از سبد نفتی اوپک به فروش رسیده است.

این اختلاف قیمت، نشان‌دهنده کیفیت و تقاضای بالای نفت ایران در بازارهای جهانی است.

همچنین، نفت ایران در این ماه حدود ۲۱ دلار گران‌تر از نفت شاخص برنت معامله شده است.

نفت ایران گران ترین برند اوپک پس از نفت کویت شد + جدول

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.