فرهیختگان: تراکتور برابر شباب الاهلی شکست خورد و از آسیا حذف شد. تیم محمد ربیعی پیش از سوت آغاز این بازی هم دلایلی برای باخت در عربستان داشت اما دو سوت بحثبرانگیز، اشتباهات فردی و موقعیتسوزیهای نیمه اول، پازل ناکامی رل کامل کرد و یک نتیجه تلخ را در امیر بنفیصل رقم زد.

تراکتور طی روزهای اخیر نهتنها از فرم بازی دور بود، بلکه برای روزهای مهمی حتی شرایط تمرین هم نداشت؛ این معضل در همان اوایل نیمه دوم در سنگین شدن ساق بازیکنان خود را نشان داد. وقتی هم بدنها تحلیل رفت، بیشتر دوئلها را باختند و با یک یار کمتر زورشان به حریف نرسید. البته تراکتور در نیمه اول نمایش قابل قبولی را ارائه کرد و اگر قدر موقعیتهایی که ساخت را میدانست شاید با نتیجه متفاوتی عربستان را ترک میکرد، اما تیم ربیعی همانطور که در خط دفاع متزلزل نشان داد، در فاز تهاجمی هم با بیدقتی چند فرصت گلزنی را حیف و میل کرد تا بازنده این جدال باشد. جدا از این، یکی از تغییراتی که در شکل بازی تراکتور تاثیر گذاشت، تعویض سدلار و استفاده از فرشاد فرجی بود. البته مدافع صرب تراکتور روی صحنه اخراج علیرضا بیرانوند کند بود و جا ماند، اما فرجی هم شب بدی داشت و روی گل سوم شباب الاهلی کاملا مقصر بود.
بههرحال جدا از تصمیمات و موثر داور برای شکست امشب میتوان دلایل زیادی گفت و حالا تراکتوریها باید در انتظار تعیین تکلیف سرنوشت لیگ بیستوپنجم باشند، هر چند باخت امشب نشان داد حتی اگر برنامهای برای ادامه رقابتهای لیگ برتر وجود نداشته باشد، باتوجه به شرایط بازیکنان و دوری آنها از تمرین و بازی، برای آمادگی تیم ملی در راه جام جهانی باید راهکار مناسبی پیدا کرد.