هیلاری کلینتون: آمریکا در موضع بسیار ضعیفی مقابل ایران قرار دارد

رکنا سه شنبه 25 فروردین 1405 - 10:47
هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق ایالات متحده اذعان کرد که آمریکا در «موضع بسیار ضعیفی» در مقابل ایران قرار دارد و «اهرم نفوذ» خود را در مذاکرات از دست داده است.

به گزارش رکنا،  وزیر امور خارجه و بانوی اول اسبق آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی گفت که واشنگتن در رابطه با مذاکرات با ایران در موضع ضعیفی قرار دارد.

کلینتون در برنامه «مورنینگ جو» از شبکه «ام اس نو» (MS NOW) تصریح کرد: من نگران این هستم که ایالات متحده اکنون در موضع بسیار ضعیفی در قبال ایران قرار داشته باشد.

مذاکرات بین ایالات متحده و ایران که روز شنبه در اسلام‌آباد برگزار شد، با خروج جی دی ونس معاون رئیس جمهوری آمریکا، از پاکستان با دست خالی، بی نتیجه ماند.

کلینتون با اشاره با این موضوع عنوان کرد: بنابراین ما اکنون در موقعیتی ضعیف هستیم، جایی که اساسا اهرم و ابتکار عمل خود را از دست داده‌ایم.

وزیر خارجه اسبق آمریکا تاکید کرد که دولت باید با افراد مناسب به مذاکرات سخت «سر میز» بازگردد.

وی به تجربه شخصی خود در مورد اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در همه ادوار سعی کرده روسای جمهور آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند اشاره کرد و گفت: من همچنین از تجربه شخصی می‌دانم که چگونه نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، سعی کرده است هر رئیس جمهور آمریکایی را به موافقت با جنگ بی‌پایان با ایران متقاعد کند.

کلینتون اضافه کرد: من ساعت‌ها و ساعت‌ها با او و کابینه جنگ او در این مورد گفت‌وگو کرده‌ام و از همراهی با یک تمایل بسیار ناپخته برای انجام کاری با ایران که می‌دانید، بدون هیچ وضعیت نهایی واقعی که بتوان آن را به اندازه کافی توصیف کرد، امتناع ورزیده‌ام.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.