تهران: مخاطرات حمله به نیروگاه بوشهر به‌طور رسمی به آژانس انرژی اتمی اعلام شد

رکنا سه شنبه 25 فروردین 1405 - 09:17
دولت اعلام کرد موضوع پیامدهای حمله به نیروگاه هسته‌ای بوشهر، از جمله خطر وارد شدن خسارت گسترده به منطقه خلیج فارس، به‌طور رسمی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش شده است؛ گزارشی که پس از انتشار خبر چندین حمله به این تأسیسات و جان‌باختن یکی از کارکنان حفاظت فیزیکی ارائه شده است.
تهران: مخاطرات حمله به نیروگاه بوشهر به‌طور رسمی به آژانس انرژی اتمی اعلام شد

به گزارش رکنا،  سخنگوی دولت  اعلام کرد که تهران مسئله پیامدهای احتمالی حمله به نیروگاه هسته‌ای بوشهر و خسارتی که می‌توانست متوجه منطقه خلیج فارس شود را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در میان گذاشته است.

فاطمه مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ریانووستی توضیح داد که هرگونه حمله به این نیروگاه می‌توانست خسارت جدی در منطقه ایجاد کند و ایران این موضوع را از طریق نهادهای بین‌المللی، از جمله آژانس، پیگیری کرده است.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که سازمان انرژی اتمی ایران در چهارم آوریل از حمله آمریکا و رژیم صهیونیستی به نیروگاه بوشهر خبر داد؛ حمله‌ای که واکنش روسیه را نیز در پی داشت و وزارت خارجه این کشور آن را محکوم کرد.

نیروگاه بوشهر در جریان حملات اخیر چندین بار هدف قرار گرفته، اما راکتور اصلی آسیب ندیده است. با این حال، در آخرین حمله، موج انفجار و ترکش‌ها یکی از ساختمان‌های کمکی نیروگاه را تخریب کرد و یک نیروی حفاظت فیزیکی جان خود را از دست داد.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.