رایزنی وزرای خارجه مصر و پاکستان درباره مذاکرات ایران و آمریکا

اقتصادنیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 20:36
اقتصادنیوز: وزیران امور خارجه مصر و پاکستان در گفت‌وگویی تلفنی درباره تحولات منطقه و آخرین وضعیت مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد رایزنی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «بدر عبدالعاطی»، وزیر امور خارجه مصر، و «محمد اسحاق دار»، وزیر امور خارجه پاکستان، روز یکشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات اخیر رایزنی کردند.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، در این تماس آخرین وضعیت منطقه و همچنین هماهنگی تلاش‌های مشترک دو کشور در پی مذاکرات ایران و آمریکا در اسلام‌آباد مورد بررسی قرار گرفت. وزیر خارجه پاکستان در این گفت‌وگو، همتای مصری خود را در جریان جزئیات این مذاکرات قرار داد.

دو طرف بر اهمیت ادامه همکاری‌ها برای پیشبرد دیپلماسی، اولویت دادن به گفت‌وگو و تکیه بر راهکارهای مسالمت‌آمیز به‌منظور حفظ امنیت و ثبات منطقه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها تأکید کردند.

آنها بر ضرورت تداوم رایزنی‌ها و ارتباطات گسترده برای کاهش تنش و حرکت در مسیر دیپلماسی جهت دستیابی به توافقی که پاسخگوی تمامی نگرانی‌ها باشد، اتفاق نظر داشتند.

وزیر خارجه پاکستان ضمن تمجید از سطح هماهنگی میان پاکستان، مصر و ترکیه، بر تلاش‌های مشترک برای مهار تنش‌ها و پیشبرد روند گفت‌وگو و مذاکره به‌عنوان راه‌حل اصلی بحران تأکید کرد.

در مقابل، عبدالعاطی نیز با قدردانی از نقش پاکستان و میزبانی این مذاکرات، بر لزوم ادامه هماهنگی‌های مشترک برای کاهش تنش‌ها تأکید نمود.

در پایان، دو طرف توافق کردند که در مرحله پیش‌رو، هماهنگی‌های نزدیک خود را ادامه داده و تلاش‌های مشترک را برای کاهش تنش و تثبیت آتش‌بس، در راستای تقویت امنیت و ثبات منطقه، افزایش دهند.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.