زارع آخرین طلایی/ کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

مشرق نیوز یکشنبه 23 فروردین 1405 - 17:10
با کسب مدال طلای امیرحسین زارع در سنگین وزن قهرمانی آسیا، تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۴ مدال طلا، یک نقره و ۳ برنز، برای مرتبه سی و دوم در تاریخ و سومین مرتبه متوالی به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در قرقیزستان، امیرحسین زارع آخرین نماینده کشتی آزاد ایران در این رقابت ها، در دیدار نهایی وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر شامیل شریپوف کشتی‌گیر روسی‌الاصل بحرین به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای کشتی آزاد ایران در این رقابت‌ها را از آن خود کرد.

زارع پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۷ بر صفر کاسیمبک از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله نیز مقابل بوهردون از چین با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۴ مدال طلا توسط میلاد والی‌زاده در ۵۷، کامران قاسمپور در ۸۶، محمدمبین عظیمی در ۹۲ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یک مدال نقره امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم و ۳ مدال برنز احمد محمدنژاد جوان در ۶۱، سینا خلیلی در ۷۰ و امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، و مجموع ۱۷۳ امتیاز بالاتر از تیم‌های هند و ژاپن برای سی و دومین مرتبه در تاریخ و سومین مرتبه متوالی به عنوان قهرمانی آسیا دست یافت.

پیمان نعمتی در ۶۵ و مهدی یوسفی در وزن ۷۹ کیلوگرم، نیز دیگر نمایندگان ایران در این رقابت‌ها بودند که از رسیدن به مدال بازماندند.

پیش از این تیم ملی کشتی فرنگی ایران نیز برای چهارمین مرتبه پیاپی به عنوان قهرمانی آسیا رسیده بود.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.