انتقاد یاسمین انصاری از وزیر دفاع آمریکا برای استفاده از نام خلیج عربی / قرن ها اینجا خلیج فارس است

رکنا یکشنبه 23 فروردین 1405 - 14:06
رکنا: یاسمین انصاری، عضو دموکرات و ایرانی‌تبار مجلس نمایندگان آمریکا روز یک شنبه ۲۳ فروردین در پیامی در شبکه ایکس خطاب به وزیر دفاع آمریکا از کاربرد اصطلاح «خلیج عربی» انتقاد کرد.
انتقاد یاسمین انصاری از وزیر دفاع آمریکا برای استفاده از نام خلیج عربی / قرن ها اینجا خلیج فارس است

به گزارش رکنا، به گفته او «خلیج فارس قرن ها است که توسط نهادهای بین المللی به این نام شناخته می شود. ترامپ و هگست اکنون نمی‌توانند آن را تغییر دهند.»

انصاری با اشاره به پیشینه اقدام های خود در این زمینه، یادآور شد که تابستان گذشته و در پی تهدیدات دونالد ترامپ مبنی بر تغییر نام این منطقه، «قانون خلیج فارس» را به مجلس نمایندگان ارائه کرده است. 

پیت هگست، وزیر دفاع آمریکا روز شنبه در نوشته ای از عبور دو ناو ایالات متحده از تنگه هرمز به عنوان بخشی از یک ماموریت گسترده‌تر برای اطمینان از پاکسازی کامل این تنگه از مین های دریایی کار گذاشته شده توسط سپاه پاسداران در «خلیج عربی» نام برده بود.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.