سید غنی نظری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به حملات اخیر دشمن به زیرساختهای ورزشی کشور گفت: ۲۱۱ مکان ورزشی غیرنظامی هدف حمله قرار گرفته و خسارت وارده بیش از ۱۰ همت (ده هزار میلیارد تومان) برآورد میشود.
معاون امور مجلس و حقوقی وزارت ورزش و جوانان از اقدامات فوری پس از حملات خبر داد و گفت: از همان روز اول به دستور آقای وزیر، کمیته بازسازی تشکیل شد و کار بازسازی اماکن ورزشی را آغاز کردیم.
موسوی افزود: مکاتبات متعددی با نهادهای بینالمللی از جمله کمیته بینالمللی المپیک (IOC)، سازمان هلال احمر و وزارت امور خارجه انجام دادیم و اعلام کردیم که دشمنان خبیث، همانگونه که به کودکان میناب رحم نکردند، به اماکن ورزشی نیز رحم نکردند.
وی در خصوص سرنوشت لیگ برتر فوتبال خاطرنشان کرد: در جلسهای در این خصوص برگزار میشود و تصمیمگیری خواهد شد. قطعاً فعالیتهای ورزشی ادامه پیدا میکند. ما در وزارت ورزش و جوانان حتی یک روز تعطیلی نداشتیم و از همان ساعات اولیه حملات، تمام فعالیتها را انجام دادیم.
معاون امور مجلس، استانها و حقوقی وزارت ورزش وجوانان با اشاره به تکلیف سرکشی به خانواده شهدا اظهار داشت: جامعه ورزش ما نزدیک به 200 ورزشکار شهید دارد و بر اساس دستور آقای وزیر، همه مدیران کل موظفند به خانواده شهدا سر بزنند و هیچکس از این قاعده مستثنی نیست.
وی باشاره به رویکرد فرهنگی جدید در وزارت ورزش گفت: یک مقدار تغییر کاربری در حوزه فرهنگی دادیم. در حال حاضر نزدیک به ۴۵۱ موکب در سراسر کشور داریم. موارد مربوط به بیعت ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب و مقابله با جریان استکبار توسط هیئتهای ورزشی دنبال میشود. نزدیک به ۱۷ هزار هیئت ورزشی فعال در کشور داریم و همه آنها پای کار هستند.
معاون وزیر ورزش عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان خوب ارزیابی کرد و گفت: این مجموعه در بخش های مختلف ورزش و جوانان عملکرد قابل قبولی دارد.












