خلاصه‌ای از آنچه در اسلام‌آباد پاکستان گذشت

الف یکشنبه 23 فروردین 1405 - 09:03
ایران بارها تلاش کرد طرف امریکایی را به واقع بینی دعوت کند، زیاده‌خواهی آنها مانع دستیابی به چارچوب مشترک شد.

به گزارش تسنیم، تیم ایرانی به ریاست قالیباف و با حضور سیدعباس عراقچی و علی باقری اواخر شب 20 فروردین وارد اسلام آباد پاکستان شدند و پس از آن حداقل دو بار با عاصم منیر، فرمانده ارتش و یک بار با شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان دیدار کردند تا هم هماهنگی‌های لازم انجام گیرد و هم نسبت به نقض عهد آمریکا در همین بدو مذاکرات اعتراض شود.

گفتگوها با نخست وزیر پاکستان از ساعت 13 روز شنبه 21 فروردین آغاز شد. ساعاتی بعد گفتگو با طرف امریکایی شروع شد. ابتدا هیاتهای اصلی و سپس تیمهای کارشناسی  گفتگو کردند. این گفتگوها سرجمع بیش از 21 ساعت طول کشید. 

 ایران بارها ابتکارات جدیدی ارائه و تلاش کرد طرف امریکایی را به واقع بینی دعوت کند. زیاده‌خواهی امریکا در هر دور مانع دستیابی به چارچوب مشترک شد. 

 پس از تلاشها و میانجیگری پاکستان برای برگزاری یک دور دیگر از گفتگو  و تبادل متن که از سحرگاه امروز 22 فروردین انجام شد، مذاکرات به دلیل حفظ همان روحیه آمریکایی بدون نتیجه پایان یافت. 

 هنوز برنامه‌ای برای زمان و مکان و دور بعدی مذاکرات اعلام نشده است. 

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.