داداشی: هشدار نارنجی باران و رعدوبرق در خراسان شمالی صادر شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 23 فروردین 1405 - 08:08
بجنورد- مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی از صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و گفت: از اواخر وقت دوشنبه تا اوایل شب سه‌شنبه، بارش باران، رعدوبرق، تگرگ و در ارتفاعات برف پیش‌بینی می‌شود.

نوربخش داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی و رشد ابرهای همرفتی از اواخر وقت دوشنبه تا اوایل شب سه‌شنبه در خراسان شمالی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی گفت: نوع مخاطره این سامانه شامل بارش باران، وزش باد لحظه‌ای نسبتاً شدید تا شدید، در بعضی ساعت‌ها رگبار باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ است. همچنین در ارتفاعات شمال شرق خراسان شمالی احتمال بارش برف وجود دارد.

وی در ادامه افزود: منطقه اثر این سامانه در اکثر مناطق خراسان شمالی به‌ویژه شمال غرب استان (شهرستان‌های مانه، سملقان، راز و جرگلان و شمال بجنورد) و در پاره‌ای از مناطق به‌ویژه شرق و جنوب شرق (شهرستان‌های اسفراین، بام و صفی‌آباد، شیروان و فاروج) خواهد بود.

داداشی تصریح کرد: کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در ترددهای جاده‌ای، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها، صاعقه، سقوط اجسام از ارتفاع و آسیب به سازه‌های موقت و احتمال تگرگ از اثرات مخاطرات این سامانه است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.