تأکید خانه معدن ایران بر بازنگری قراردادهای سرب و روی

صدا و سیما یکشنبه 23 فروردین 1405 - 00:37
رئیس خانه معدن ایران در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت، خواستار بازنگری در مفروض‌ها و ساز و کار‌های قراردادی طرح‌های سرب و روی با هدف کاهش فشار‌های هزینه‌ای و حمایت از ادامه فعالیت در این بخش شد.

***تأکید خانه معدن ایران بر بازنگری قراردادهای طرح‌های سرب و روی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا بهرامن در نامه‌ای خطاب به سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و چالش‌های اقتصادی طرح‌های معدنی سرب و روی، خواستار استفاده از ظرفیت ماده ۷ تصویب‌نامه هیئت وزیران در بسته حمایت از صنعت‌ها برای تعدیل قرارداد‌ها شد.

وی در این نامه، سه پیشنهاد اصلی را برای بهبود شرط‌های فعالیت در این عرصه، مطرح کرده است.

نخستین پیشنهاد، تغییر مبنای محاسبه بهره‌ مالکانه معدن‌های سرب و روی است؛ به‌گونه‌ای که به جای نرخ ارز، نرخ کشف‌شده در بورس (بازار سرمایه) کالای ایران، مبنای محاسبه قرار گیرد.

پیشنهاد دوم، تشکیل کارگروهی مشترک با حضور نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی معدنی است تا چالش‌های این حوزه به‌صورت کارشناسی، بررسی و راهکار‌های عملی برای رفع آن‌ها ارائه شود.

سومین درخواست نیز به بازنگری در مفروض قرارداد‌ها مربوط می‌شود؛ به‌طوری که ترتیب تعدیل در قرارداد‌ها اعمال و زمان‌بندی تعهد در طرح‌ها، هماهنگ با وضع اقتصادی و افزایش هزینه‌ها بازتنظیم شود.

خانه معدن ایران در این نامه تأکید کرده است که اجرای این کارها می‌تواند به پایداری فعالیت طرح‌های سرب و روی، حفظ سرمایه‌گذاری‌ها و ادامه تولید در این بخش، کمک کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.