واکنش بقائی به تهدید ترور مذاکره‌کنندگان ایرانی در آمریکا

عصر ایران شنبه 22 فروردین 1405 - 21:46
اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، به مقاله تهدیدآمیز یک رسانه تندروی آمریکایی علیه مذاکره‌کنندگان کشورمان واکنش نشان داد. وی این رویکرد را تلاشی برای عادی‌سازی اخاذی از طریق ارعاب و تحریک علنی به خشونت و قتل دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مقاله مندرج در یکی از رسانه‌های تندروی آمریکایی که مذاکره‌کنندگان ایرانی را تهدید به ترور کرده است: در حالی که مقامات آمریکایی، ایران را به فقدان «حسن نیت» و «اخاذی» متهم می‌کنند، برخی جریان‌ها در این کشور آشکارا توصیه می‌کنند که در صورت شکست مذاکرات، مذاکره‌کنندگان ایرانی ترور شوند!

به گزارش ایسنا، اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به مقاله مندرج در یکی از رسانه‌های تندروی آمریکایی که مذاکره‌کنندگان ایرانی را تهدید به ترور کرده است، در شبکه ایکس نوشت:

«در حالی که مقامات آمریکایی ایران را به فقدان «حسن نیت» و «اخاذی» متهم می‌کنند، برخی جریان‌ها در عرصه سیاست‌گذاری و رسانه‌ای آمریکا آشکارا توصیه می‌کنند که در صورت شکست مذاکرات، مذاکره‌کنندگان ایرانی ترور شوند.

آیا این رویکرد بازتاب یک گفتمان سیاسی نیست که با توسل به ارعاب و تحریک علنی به ترور، خشونت و قتل، به دنبال عادی‌سازی اخاذی است؟! این ترغیب علنی به تروریسم دولتی باید توسط همگان محکوم شود.»

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.