فضای بی‌اعتمادی در مذاکرات ایران و آمریکا

نامه نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 11:07
مذاکره در شرایط آتش‌بس شکننده آغاز می شود فضای بی‌اعتمادی بین ایران و آمریکا همچنان وجود دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

الجزیره درباره مذاکرات اسلام آباد عنوان کرد: در حالی که تنش‌ها به سطحی بی‌سابقه رسیده، هر دو طرف از اهمیت و حساسیت شرایط آگاه هستند و روند دیپلماتیک را با دقت دنبال می‌کنند. با این حال آتش‌بس کنونی همچنان شکننده توصیف می‌شود.

الجزیره در گزارشی نوشت: همزمان با برنامه‌ریزی برای دیدار مقام‌های ایران و آمریکا در پاکستان، امیدها برای دستیابی به یک آتش‌بس بلندمدت افزایش یافته است؛ گفت‌وگویی که از آن به عنوان یکی از کم‌سابقه‌ترین تعاملات دیپلماتیک میان تهران و واشینگتن یاد می‌شود.

در حالی که تنش‌ها به سطحی بی‌سابقه رسیده، هر دو طرف از اهمیت و حساسیت شرایط آگاه هستند و روند دیپلماتیک را با دقت دنبال می‌کنند. با این حال آتش‌بس کنونی همچنان شکننده توصیف می‌شود.

ایران پیش‌تر اعلام کرده بود تا زمانی که حملات متوقف نشود وارد مذاکره با آمریکا نخواهد شد، اما اکنون با توقف نسبی درگیری‌ها زمینه برای گفت‌وگو فراهم شده است.

با وجود این، مسائل حل‌نشده بسیاری همچنان باقی مانده است؛ از جمله وضعیت آتش‌بس در لبنان، پرونده هسته‌ای ایران، موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌های امنیتی مورد نظر تهران، وضعیت تنگه هرمز و دیگر موضوعات اختلافی.

در عین حال فضای بی‌اعتمادی همچنان بر روابط دو طرف سایه انداخته و همزمان با تلاش‌های دیپلماتیک، سخنانی درباره آمادگی برای دور جدیدی از تقابل نیز شنیده می‌شود.

چندثانیه

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.