ناپدید شدن پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا در تنگه هرمز

مشرق نیوز شنبه 22 فروردین 1405 - 08:43
مجله فوربس آمریکا از ناپدید شدن پهپاد ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا بر فراز تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش مشرق، مجله فوربس آمریکا گزارش داد: یک پهپاد گران‌قیمت نیروی دریایی ایالات متحده از نوع MQ-۴C ترایتون پس از اعلام وضعیت اضطراری ناگهانی با کد ۷۷۰۰، بر فراز تنگه هرمز ناپدید شد.

این مجله افزود: این پهپاد در ارتفاع ۵۲ هزار پایی در حال پرواز بود، سپس به سرعت و به صورت شدید ارتفاع خود را از دست داد و سیگنال آن وقتی به زیر ۱۰ هزار پا رسید، قطع شد.

مجله فوربس تأکید کرد: از دست دادن حتی یک فروند از این نوع پهپاد می‌تواند ضرری بیش از ۲۰۰ میلیون دلار به همراه داشته باشد.

شکار ۲۴ پهپاد MQ-۹ Reaper آمریکایی از سوی ایران

از سوی دیگر شبکه خبری سی‌بی‌اس گزارش داد که نیروی هوایی آمریکا ۲۴ پهپاد MQ-۹ Reaper را در جریان درگیری با نیروهای ایرانی از دست داده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.