استارمر: حمله اسرائیل به لبنان اشتباه است و باید متوقف شود

افکار نیوز جمعه 21 فروردین 1405 - 00:44
کی‌یر استارمر نخست‌وزیر انگلیس بدون محکوم کردن تجاوزگری رژیم صهیونیستی به لبنان، حملات جاری را «اشتباه» توصیف کرد و گفت که این اقدامات باید متوقف شود.

استارمر که طبق بیانیه دفتر نخست وزیری با دستور کار رایزنی با شرکای منطقه‌ای برای تثبیت توافق آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده راهی خاورمیانه شده است، تصریح کرد: (رژیم) اسرائیل در حمله به لبنان کار اشتباهی انجام می‌دهد. این نباید رخ دهد و باید متوقف شود. این دیدگاه قاطع من است.

وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری آی‌تی‌وی افزود: مساله این نیست که از نظر فنی نقض توافق آتش‌بس صورت گرفته یا نه، بلکه موضوع در اصل به اصول مربوط می‌شود.

نخست‌وزیر انگلیس همچنین آتش‌بس حاصل‌شده را شکننده توصیف کرد و گفت: کار زیادی برای تثبیت آن باقی مانده است.

رژیم صهیونیستی با وجود توافق آتش‌بس، حملات گسترده‌ای را علیه اهدافی در لبنان از جمله در پایتخت این کشور، بیروت، انجام داده است.

به گفته وزارت بهداشت لبنان، دست‌کم ۳۰۳ نفر به شهادت رسیده‌اند و بیش از یک‌هزار نفر دیگر هم زخمی شده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه لبنان از شمول توافق آتش‌بس خارج نیست، نسبت به نقض تعهدات از سوی طرف‌های متجاوز هشدار داده و اعلام کرده است که مسئولیت هرگونه پیامد ناشی از عدول از توافق، بر عهده ناقضان آن خواهد بود.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.