روس‌اتم: آماده همکاری دوجانبه و سه‌جانبه برای حل مسئله اورانیوم غنی‌شده ایران هستیم

عصر ایران پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 16:26
  مقامات مربوطه ایران از شرکت روس‌اتم خواسته اند که هر چه سریع‌تر به ساخت واحدهای جدید در نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازگردد، که این خود مایه خوش‌بینی است.
رئیس شرکت روس‌اتم گفت آماده همکاری دوجانبه و سه‌جانبه برای حل مسئله اورانیوم غنی‌شده ایران است.
 
به گزارش تسنیم، الکسی لیخاچف، رئیس شرکت روس‌اتم در اظهاراتی گفته است: در وضعیت پیرامون نیروگاه بوشهر به دلیل آتش‌بس آرامش نسبی برقرار شده است.  روس‌اتم تاکنون بیش از 500 کارمند روس را بدون هیچ خطری از نیروگاه هسته‌ای بوشهر خارج کرده است. به محض اینکه اوضاع در ایران به سمت وضعیت صلح آمیز تغییر کند، کارکنان روسی به نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازخواهند گشت.
 
او ادامه داد:  مقامات مربوطه ایران از شرکت روس‌اتم خواسته اند که هر چه سریع‌تر به ساخت واحدهای جدید در نیروگاه هسته‌ای بوشهر بازگردد، که این خود مایه خوش‌بینی است.
 
لیخاچف تصریح کرد:  پیشنهادات روسیه برای یک راه حل فنی برای مسئله اورانیوم غنی شده ایران همچنان "روی میز" است.
 
رئیس شرکت روس‌اتم در پایان خاطرنشان کرد: روس‌اتم آماده همکاری دوجانبه و سه‌جانبه برای حل مسئله اورانیوم غنی‌شده ایران است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.