نفتکش‌ها همچنان در انتظار اجازه ایران

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 16:16
مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی می‌گوید که ۲۳۰ نفتکش آماده حرکت از تنگه هرمز هستند اما هنوز تنگه بسته است.

 خبرگزاری النهار لبنان نوشت که سلطان الجابر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ابوظبی روز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی لینکدین تصریح کرد با وجود اینکه بیش از ۳۰ ساعت از اجرای آتش‌بس می‌گذرد، «تنگه هرمز هنوز باز نشده است.»وی همچنین با اعلام اینکه ۸۰ درصد محموله‌های نفتی منطقه خلیج فارس عازم آسیا هستند تأکید کرد: ۲۳۰ نفتکش آماده حرکت هستند، اما امکان عبور ندارند.الجابر گفت: تأخیر در محموله‌ها، کاهش عرضه به بازارها و افزایش قیمت‌ها را به دنبال دارد.گفتنی است مقامات ایران تاکید دارند که عبور از تنگه هرمز همچنان به مجوز ایران نیاز دارد و کشتی‌ها فقط با اجازه ایران می‌توانند تردد کنند.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.