لندن: لبنان باید در توافق آتش‌بس گنجانده شود

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 12:46
وزیر امور خارجه انگلیس امروز پنج‌شنبه تاکید کرد که لبنان باید در توافق آتش‌بس در منطقه گنجانده شود.

 «ایوت کوپر» وزیر خارجه انگلیس ضمن استقبال از آتش‌بس موقت ۱۵ روزه میان ایران و آمریکا، آن را گام مهمی در مسیر تقویت امنیت و ثبات در منطقه و بازگشت اقتصاد جهانی و کشتیرانی بین‌المللی به وضعیت عادی خود دانست و از پاکستان و تمامی طرف‌ها برای تلاش‌های مستمرشان دراین زمینه تشکر کرد.

کوپر در ادامه اظهار کرد: «مذاکرات آتی برای حل اختلافات باید شامل امنیت کشتیرانی در تنگه هرمز و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد.»

به گزارش «النشره»، نخست وزیر انگلیس با تاکید بر اینکه مذاکرات آتی باید به توقف کامل درگیری و رفع آنچه «هرگونه تهدیدی» از سوی ایران در تنگه هرمز و حوزه خلیج فارس خواند، منجر شود، مدعی شد که «عبور و مرور در تنگه هرمز باید مجانی باشد.»

او ضمن درخواست برای توقف کامل درگیری‌ها در لبنان، تاکید کرد: لبنان باید در توافق آتش‌بس گنجانده شود.

به گفته وزیر خارجه بریتانیا، تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی در لبنان، بسیار ویرانگر است و باید متوقف شود

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.