اسپانیا سفارتخانه خود را در تهران بازگشایی کرد

افکار نیوز پنج شنبه 20 فروردین 1405 - 12:46
اسپانیا ضمن محکوم کردن حملات اسرائیل به لبنان اعلام نمود: سفارت خود را در تهران بازگشایی می‌کند.

 اسپانیا به یکی از منتقدان سرسخت حمله نظامی آمریکا و اسرائیل در ایران و لبنان در میان کشورهای غربی تبدیل شده است و حریم هوایی خود را به روی هر هواپیمایی که در درگیری شرکت داشته باشد، بسته است. مادرید این حملات را بی‌ملاحظه و غیرقانونی خوانده است.

به گزارش رویترز، خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا، روز پنجشنبه اسرائیل را به نقض قوانین بین‌المللی و آتش‌بس دو هفته‌ای تازه منعقد شده در خاورمیانه با انجام حملات هوایی به لبنان متهم کرد.

اسپانیا به یکی از منتقدان سرسخت حمله نظامی آمریکا و اسرائیل در ایران و لبنان در میان کشورهای غربی تبدیل شده است و حریم هوایی خود را به روی هر هواپیمایی که در درگیری شرکت داشته باشد، بسته است. مادرید این حملات را بی‌ملاحظه و غیرقانونی خوانده است.

آلبارس به قانونگذاران مجلس عوام گفت: «دیروز دیدیم که چگونه اسرائیل، با نقض آتش‌بس و نقض قوانین بین‌المللی، صدها بمب بر لبنان ریخت.»

همچنین وزیر خارجه اسپانیا تاکید کرد کشورش سفارت خود در تهران را به امید دستیابی به صلح در منطقه بازگشایی خواهد کرد. آلبارس به خبرنگاران گفت: «من به سفیرمان در تهران دستور داده‌ام که برگردد، دوباره سمت خود را به دست بگیرد و سفارت ما را بازگشایی کند و ما نیز از هر طریق ممکن، از جمله از خود پایتخت ایران، به این تلاش برای صلح بپیوندیم.»

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.