سپاه: تنگه هرمز هرگز به حالت سابق بازنمی‌گردد

تابناک چهارشنبه 19 فروردین 1405 - 16:56
رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی گزارش داد که حتی در صورت بازگشایی تنگه هرمز، کشتی‌ها برای عبور از این آبراه راهبردی همچنان به مجوز ایران نیاز دارند.
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بعد از اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای جنگ ایران، رویترز امروز گزارش داد که یک مقام ارشد ایرانی به این خبرگزاری گفته که در صورت توافق بر سر چارچوب آتش‌بس، تهران ممکن است پیش از گفت‌وگوهای برنامه‌ریزی شده در پاکستان، تنگه هرمز را روز پنجشنبه یا جمعه باز کند.به گزارش رویترز، در حالی که به گفته ترامپ، ایران پذیرفت که تنگه هرمز را که محل عبور یک‌پنجم نفت و گاز طبیعی مایع جهان است، باز کند، مقام ارشد ایرانی تصریح کرد که این امر همچنان منوط به حصول چارچوب توافق آتش‌بس است.
وی افزود: بازگشایی اولیه محدود خواهد بود و کشتی‌ها هنوز برای عبور به اجازه ایران نیاز دارند.
نیروی دریایی سپاه اخیرا اعلام کرد که تنگه هرمز «هرگز به حالت سابق خود باز نخواهد گشت، به ویژه برای آمریکا و اسرائیل» و این آبراه دستخوش «تغییرات راهبردی غیرقابل بازگشت» شده است.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.