به گزارش خبرآنلاین، بر اساس بیانیه دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، محمد اسحاق دار، معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه این کشور، امروز در گفتوگوی تلفنی با محمد بن عبدالعزیز الخلیفی، وزیر مشاور دولت قطر، به بررسی آخرین تحولات منطقهای پرداخت.
طبق گزارش ایرنا، در این تماس، اسحاق دار بر تلاشهای مستمر پاکستان برای ترویج گفتوگو و دیپلماسی با هدف تحقق صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد.
در مقابل، محمد بن عبدالعزیز الخلیفی ضمن قدردانی از این رویکرد، نقش سازنده پاکستان در تقویت صلح را مورد تمجید قرار داد.
وی همچنین پیام و آرزوی موفقیت محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخستوزیر و وزیر امور خارجه قطر، را به همتای پاکستانی خود منتقل کرد.
معاون نخستوزیر و وزیر امور خارجه پاکستان پیشتر نیز در تماس تلفنی جداگانهای با وزیران امور خارجه مصر، عربستان سعودی و ترکیهای پیرامون تحولات خاورمیانه تبادل نظر کرد.
در این رایزنیها اسحاق دار تازهترین تلاشهای کشورش برای گفتوگو و تعامل دیپلماتیک جهت دستیابی به صلح و ثبات در منطقه را تشریح کرد.
315












