دنیای اقتصاد: در حالیکه 41 روز از آخرین فعالیت بورس تهران میگذرد، بازار سهام همچنان در تعطیلی کامل به سر میبرد، این در حالی است که معاملات صندوهای بازار سرمایه انجام میشود. امروز صندوق های درآمد ثابت بار دیگر چرخش پول حقیقی را تجربه کردند. این صندوقها که به عنوان پناهگاه امن سرمایهگذاری شناخته میشوند، در اکثر روزهای فعالیت خودشان پس از جنگ ورود پر قدرت پول حقیقی را تجربه کرده بودند با این حال در روز جاری خروج بیش از یک همت پول حقیقی را به ثبت رساندند.
به گزارش گروه آنلاین روزنامه دنیای اقتصاد، در ۱۷ روز معاملاتی، صندوقهای درآمد ثابت بازار سرمایه، تنها چهار روز خروج پول از این صندوق ها صورت گرفته و در مجموع ۱۳هزار و ۴۳۱میلیارد تومان تا دیروز، ورود پول به درآمد ثابت ها رقم خورده است.
در روز جاری برای پنجمین روز پس از جنگ تراز پول حقیقی صندوق های ثابت و تا لحظه انتشار این گزارش منفی شده است. با توجه به شرایط کنونی و تداوم جنگ، خروج پول حقیقی از درآمد ثابت ها امر طبیعی محسوب میشود.
در عین حال، با گذشت دو ساعت از معاملات صندوق های درآمد ثابت، مبلغی به میزان ۱هزار و ۱۸۲میلیارد تومان خارج شده است.
از سوی دیگر، در میان ۸۸ صندوق درآمد ثابت بازار سرمایه، عمده صندوق ها با خروج پول حقیقی همراه شدند. حدود ۲۲صندوق توانستند تا میانه معاملات امروز تراز پول حقیقی مثبت به ثبت رسانند.
گزارش کامل معاملات روز سهشنبه پس از پایان ساعت داد و ستدها منتشر میشود.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.