دو کشتی حامل گاز مایع از خلیج‌فارس خارج شدند/ تعداد کشتی‌هایی که از تنگ هرمز عبور کردند

خبرآنلاین دوشنبه 17 فروردین 1405 - 23:34
طبق داده‌های ردیابی کشتی شرکت‌های LSEG و کپلر، دو کشتی دیگر حامل گاز نفتی مایع شده (ال‌پی‌جی) با پرچم هند از خلیج فارس خارج شده‌اند و کشتی سوم هنوز در غرب تنگه هرمز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داده‌ها نشان می‌دهد که کشتی‌های «گرین آشا» و «گرین سانوی» که سوخت را برای این کشور جنوب آسیا حمل می‌کنند، در شرق تنگه هرمز هستند، در حالیکه کشتی «جاگ ویکرام»، هنوز در غرب تنگه هرمز است. با عبور این دو کشتی، تعداد کل کشتی‌های حامل ال‌پی‌جی با پرچم هند که از تنگه هرمز عبور کرده‌اند، به هشت کشتی رسید.

ایسنا نوشت: تجاوز آمریکایی صهیونی به ایران تقریبا حمل و نقل از طریق تنگه را متوقف کرده است، اما ایران می‌گوید کشتی‌های غیرمتخاصم در صورت هماهنگی با مقامات ایرانی می‌توانند از این آبراه عبور کنند.

هند به تدریج در حال انتقال محموله‌های ال‌پی‌جی سرگردان خود از تنگه هرمز است و کشتی‌های شیوالیک، ناندا دیوی، پاین گس، جاگ واسانت، BW Elm و BW Tyr در حال حاضر به هند رسیده‌اند. این کشور دومین واردکننده بزرگ گاز مایع (ال‌پی‌جی) در جهان، با بدترین بحران گازی خود در دهه‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کند و دولت برای محافظت از خانوارها در برابر کمبود گاز پخت و پز، عرضه گاز به صنایع را کاهش داده است.

هند طی سال گذشته، ۳۳.۱۵ میلیون تن ال‌پی‌جی یا گاز پخت و پز مصرف کرد. واردات حدود ۶۰ درصد از تقاضای مذکور را تشکیل داد و حدود ۹۰ درصد از این واردات از خاورمیانه بود.

بر اساس گزارش رویترز، این کشور همچنین در حال بارگیری گاز مایع در کشتی‌های خالی خود است که در خلیج فارس پهلو گرفته‌اند.

۲۲۳۲۲۵

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.