کاشت نهال بخشی از احیای چرخه سرزمین؛گونه مناسب اقلیم شاهرود انتخاب شود

خبرگزاری مهر دوشنبه 17 فروردین 1405 - 08:26
شاهرود- فرماندار شاهرود کاشت نهال را بخشی از احیای چرخه یک سرزمین دانست و گفت: برای تحقق این هدف باید گونه مناسب و سازگار با اقلیم شهرستان انتخاب و کاشته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن آصفری صبح دوشنبه در بازدید از نهالستان منابع طبیعی شاهرود و حضور در مراسم «سرو ایران» این اقدام را رویدادی برای زنده نگه‌داشتن یاد رهبر شهید برشمرد و اظهار داشت: نهال‌ کاری درست نه تنها کاشت یک درخت بلکه بخشی از چرخه احیای یک سرزمین است.

وی ادامه داد: انتخاب صحیح یک گونه مناسب و سازگار با اقلیم منطقه برای کاشت به مهار بیابان‌زایی و پایداری بلند مدت چشم اندازهای طبیعی منطقه منتهی می‌شود.

فرماندار شاهرود به اهمیت حمایت از فعالیت‌های زیست محیطی تاکید کرد و اظهار داشت: تلاش منابع طبیعی نیز در راستای حفاظت از منابع ارزشمند منطقه و پیشبرد اهداف زیست محیطی است.

آصفری اجرای این پویش را گامی برای یادبود شهدای جنگ رمضان دانست و تصریح کرد: دیگر رویکرد مهم این پویش ترویج فرهنگ حفاظت از عرصه های طبیعی و محیط زیست است.

وی افزود: از شهروندان درخواست داریم تا در این پویش مشارکت کرده و به آبادانی و سرسبزی سرزمینمان با کاشت درخت کمک کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.