به گزارش وزارت صمت، سیدمحمد اتابک در نشست با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت و همه دستگاهها با هماهنگی و انسجام کامل در کنار یکدیگر ایستادهاند و وزارت صمت نیز در این مسیر نقش مستقیم و عملیاتی دارد. وی با اشاره به شرایط ویژه اخیر و تشبیه آن به «جنگ ۱۲ روزه»، ادامه داد: در نخستین ساعات آغاز جنگ، قرارگاه مرکزی وزارت صمت تشکیل شد. مدیران، معاونان و کارکنان بدون لحظهای ترک میدان، حتی در ایام تعطیل در محل کار حضور داشتند. گزارشهای سهساعته از وضعیت بازار استانها دریافت و جلسات منظم وبیناری با استانها برای پایش مستمر و رفع سریع کمبودها برگزار شد.
وزیر صمت، با قدردانی از اتاق اصناف، اتحادیهها و امنای بازار که حتی در روزهای تعطیل گزارشهای میدانی ارسال میکردند، افزود: برای کنترل بازار، اصل اساسی ما پُر نگهداشتن قفسهها بود. از تولیدکنندگان درخواست شد تولید را افزایش دهند و برخی واحدها سه شیفته فعالیت کنند. وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت ناوگان حمل بار برای تخلیه هرچه سریعتر کالا از گمرکات افزایش یافت که این اقدامات موجب جبران فوری کمبودها و جلوگیری از سوءاستفادههای احتمالی شد.