فرماندار سمنان: توسعه فضای سبز و مدیریت منابع آب، از اولویت‌های اصلی شهرستان است

خبرآنلاین یکشنبه 16 فروردین 1405 - 09:38
فرماندار سمنان با تأکید بر ضرورت ایجاد امید و نشاط در جامعه، توسعه فضای سبز و مدیریت بهینه منابع آب را از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان برشمرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان؛ مهدی صمیمیان، فرماندار سمنان در مراسم پویش ملی درختکاری(سرو ایران)  با تبریک ایام عید نوروز، قبولی طاعات و عبادات و گرامیداشت روز طبیعت، همچنین با تسلیت شهادت جمعی از مسئولان و خدمتگزاران کشور، از تلاش دستگاه‌های اجرایی در برگزاری برنامه‌های مناسبتی اخیر قدردانی کرد.

 وی با اشاره به برگزاری ۳۳ شب برنامه و ۳۶ مراسم در مرکز استان، از زحمات مجموعه‌هایی از جمله شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری منظم این برنامه‌ها تقدیر کرد.

 فرماندار سمنان همچنین از ابتکار برگزاری برنامه‌های مرتبط با منابع طبیعی و محیط زیست قدردانی کرد و افزود: مشارکت دستگاه‌هایی نظیر اداره کل منابع طبیعی، محیط زیست، صدا و سیمای مرکز استان و شهرداری در اجرای این برنامه‌ها، اقدامی ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست است.

 صمیمیان با اشاره به اهمیت ترویج امید در جامعه اظهار داشت: همان‌گونه که در بیانات مطرح شده نیز تأکید شده، کاشت هر درخت نمادی از امید و پیشرفت در جامعه است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت روحیه امید و نشاط در میان مردم هستیم.

 وی با بیان اینکه شهرستان سمنان در منطقه‌ای کویری قرار دارد، افزود: با وجود شرایط اقلیمی خاص و قرارگیری بخش عمده‌ای از شهرستان در محدوده کویری، سرانه فضای سبز با تلاش‌های انجام‌شده در سطح قابل قبولی قرار دارد، اما لازم است برای آینده و توسعه شهری، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری در حوزه ایجاد پارک‌های جدید و فضاهای سبز صورت گیرد.

 فرماندار سمنان با تأکید بر اهمیت بازچرخانی آب گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی، استفاده از پساب و بازچرخانی آب برای توسعه فضای سبز و بخش‌های مختلف شهری ضروری است و در این راستا انتظار می‌رود مدیریت شهری توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

 وی همچنین به اقدامات انجام‌شده در حوزه کاهش اثرات زیست‌محیطی و کنترل کربن اشاره کرد و افزود: اقدامات مناسبی در برخی مناطق از جمله اطراف منطقه علاء انجام شده، اما لازم است این روند با جدیت بیشتری دنبال شود.

 صمیمیان با اشاره به موضوع فرونشست زمین در برخی مناطق شهرستان از جمله محدوده‌های شهری و اطراف فرودگاه اظهار داشت: این مسئله نیازمند توجه جدی است و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری از مهم‌ترین راهکارهای مقابله با آن محسوب می‌شود.

 وی با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مدیریت منابع آب افزود: باید با اجرای طرح‌هایی نظیر احداث سدهای خاکی و هدایت صحیح روان‌آب‌ها، از هدررفت منابع آبی جلوگیری کرده و از این ظرفیت در راستای توسعه پایدار شهرستان استفاده شود.

 فرماندار سمنان در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداری شهرستان سمنان آمادگی دارد در راستای تأمین اعتبارات و حمایت از طرح‌های مرتبط با منابع طبیعی، محیط زیست و مدیریت منابع آب، همکاری لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد تا برنامه‌ریزی مؤثری برای آینده شهرستان انجام شود.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.