
به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، علیرضا رفیعی پور افزود: این طرح که از اواخر بهمن ماه ۱۴۰۴ آغاز شده بود، تا پایان تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۵ ادامه یافت و در طول اجرای آن، کارشناسان دامپزشکی در سراسر کشور با هدف صیانت از سلامت عمومی جامعه، بازدیدهای مستمری از مراکز عرضه، سردخانهها، کشتارگاهها، مراکز بستهبندی و واحدهای نگهداری فرآوردههای دامی به عمل آوردند.
وی افزود: در این مدت، بیش از ۲۵۰ هزار مورد بازرسی بهداشتی با تلاش گروههای ثابت و سیار دامپزشکی در سطح کشور انجام شد و روند تولید تا عرضه فرآوردههای خام دامی به طور دقیق پایش و کنترل گردید.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به برخورد قاطع با تخلفات بهداشتی، گفت: در جریان این نظارتها، بیش از ۹۲۰ واحد متخلف شناسایی و پرونده آنها جهت رسیدگی قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.
علیرضا رفیعی پور همچنین از نظارتهای بهداشتی و شرعی مستمر بر فرآیند کشتار بیش از ۱،۱۵۶،۰۰۰ راس دام سبک و سنگین و همچنین ۱۵۷،۰۰۰،۰۰۰ قطعه طیور در کشتارگاههای کشور خبر داد تا محصولات سالم و بهداشتی به دست مصرفکنندگان برسد.
وی افزود: دراین بازرسیها، بیش از ۳،۰۴۵،۰۰۰ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف انسانی شناسایی و پس از طی مراحل قانونی و تحت نظارت کارشناسان دامپزشکی، نابود شد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از شهروندان خواست هنگام خرید گوشت قرمز، مرغ و سایر فرآوردههای خام دامی، به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی و تاریخ تولید و انقضا توجه داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، موضوع را از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ به دامپزشکی اطلاع دهند تا در کوتاهترین زمان رسیدگی لازم انجام شود.