درآمدهای نفتی ایران در حال افزایش است

مشرق نیوز شنبه 08 فروردین 1405 - 15:28
درآمد نفتی ایران از محل افزایش صادرات، رشد قیمت نفت و کاهش تخفیف افزایش قابل توجهی داشته است.

به گزارش مشرق، کوبیسی لتر، رسانه‌ معروف در زمینه بازارهای جهانی در جدید ترین تحلیل خود نوشت درآمدهای نفتی ایران در حال افزایش است.

به گزارش این رسانه، تخمین زده می‌شود درآمدهای نفتی ایران نسبت به ماه قبل، روزانه 25 میلیون دلار افزایش یافته و به 139 میلیون دلار در روز رسیده است.

این در حالی است که نفت‌کش‌های ایران همچنان از تنگه هرمز عبور می‌کنند، در حالی که بیشتر محموله‌های نفتی دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس همچنان محدود مانده است.

در نتیجه، صادرات نفت ایران از میانگین قبل از جنگ یعنی 2٫2 میلیون بشکه در روز فراتر رفته است.

علاوه بر این، قیمت نفت خام سبک ایران تنها 2 دلار کمتر از برنت معامله می‌شود، در حالی که پیش از جنگ این تخفیف 10 دلار بود.

ایران همچنین با دریافت عوارض عبور تا سقف 2 میلیون دلار برای هر کشتی تجاری که از تنگه هرمز عبور می‌کند، درآمد اضافی کسب می‌کند.

و همه اینها در شرایطی رخ می‌دهد که دولت آمریکا تلاش می‌کند با لغو موقت تحریم‌ها بر حجم زیادی از نفت ایران که پیش‌تر روی نفت‌کش‌ها در دریا بارگیری شده بود، تأثیر جنگ بر قیمت نفت را محدود کند.

این رسانه در نهایت می‌نویسد: فروش نفت ایران سر به فلک کشیده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.