بارش‌ها در استان بوشهر ۳۴ درصد افزایش یافت

خبرگزاری مهر شنبه 08 فروردین 1405 - 12:00
بوشهر- مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: طی سال آبی جاری ۳۱۹ میلی‌متر بارندگی در استان بوشهر ثبت شده که بیانگر افزایش ۳۴ درصدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، امید آزادی‌جو صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد فعالیت سامانه بارشی در سطح استان بوشهر بودیم که پایش منابع آب به صورت ویژه در دستور کار قرر گرفت.

وی از اندازه‌گیری سیلاب رودخانه‌هابه صورت مستمر خبر داد و اضافه کرد: رصد و پایش منابع آبی با هدف اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع به جامعه مخاطب و فراهم‌سازی داده‌های لازم برای اتخاذ تصمیم‌های مدیریتی در چارچوب نظام‌نامه مدیریت سیلاب انجام می‌شود.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: سامانه بارشی اخیر از سوم تا هفتم فروردین در استان فعال بود که میزان متوسط بارش استان بوشهر به ۹۴ میلی‌متر رسیده است.

وی اضافه کرد: طی سال آبی جاری ۳۱۹ میلی‌متر بارندگی در استان بوشهر ثبت شده که نسبت به دوره بلندمدت ۳۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

آزادی‌جو افزود: بیشترین بارش‌های ثبت شده در سامانه بارشی اخیر را ایستگاه عامری با ۱۹۱ میلی‌متر، شنبه با ۱۸۷ میلی‌متر، کناربندک با ۱۷۵ میلی‌متر، اهرم با ۱۴۹ میلی‌متر و جره بالا با ۱۱۳ میلی‌متر داشته‌اند.

مدیر دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر افزود: بیشترین دبی ثبت شده در رودخانه‌های استان نیز مربوط به ایستگاه هیدرومتری قنطره بر رودخانه‌مند با چهار هزار و ۲۴ مترمکعب بر ثانیه است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.