مجتمع‌های فولادی آسیب‌دیده، سریع به مدار تولید برمی‌گردند

صدا و سیما شنبه 08 فروردین 1405 - 03:57
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن محکوم کردن حمله‌های اخیر دشمن صهیونی ـ آمریکایی به واحد‌های بزرگ صنعتی کشور، از عزم قاطع مسئولان برای بازگرداندن سریع دو مجتمع‌ فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان به مدار تولید خبر داد.

آقای عزت‌الله زارعی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با توجه به حمله دشمن صهیونی ـ آمریکایی به مجتمع فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان و مجتمع آلومینیوم خیرآباد اراک، گفت: بر اساس اطلاعات رسیده، در مجتمع فولاد خوزستان ۱۷ تن مصدوم شدند و در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، یک تن شهید و ۱۶ تن مجروح شدند و در مجتمع آلومینیوم خیرآباد اراک، مصدومی گزارش نشده است. 

زارعی در تشریح جزئیات خسارت‌های وارده به واحدهای صنعتی، گفت: به بخش‌هایی از واحد فولادسازی و واحد احیای مجتمع فولاد خوزستان، آسیب زده شده و همچنین، دو نیروگاه و بخشی از خط تولید مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، دچار خسارت شده است.

وی، ضمن محکوم‌ کردن این حمله‌ها، اطمینان داد که با وجود آسیب‌های وارده به بخش‌هایی از خطوط تولید و تأسیسات، با تلاش متخصصان داخلی، توقفی در روند تولید ایجاد نمی‌شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر توانمندی‌های داخلی، تصریح کرد: به همت مسئولان و متخصصان داخلی، دو مجتمع فولاد خوزستان و فولاد مبارکه اصفهان به‌زودی، احیا می‌شوند و به مدار تولید بازمی‌گردند و نگرانی وجود ندارد. 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.