
به گزارش خبرگزای صدا و سیما مدیرکل حفاظت محیطزیست استان گیلان، از اجرای برنامههای ویژه نظارتی و حفاظتی محیطبانان در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت :
با استقرار نیروهای محیطبان در نقاط حساس، پیشگیری از تخریب، تصرف اراضی ملی، آلودگیهای زیستمحیطی و شکار و صید غیرمجاز را در اولویت قرار داده است.
فرهاد حسینی طایفه در بازدید میدانی از چهار پاسگاه محیط بانی تالاب انزلی با اشاره به حجم بالای حضور گردشگران و افزایش فشار انسانی بر مناطق طبیعی استان در ایام نوروز، تأکید کرد
وی افزود: محیطبانان ادارهکل حفاظت محیطزیست گیلان با استقرار میدانی، گشتهای خودرویی و پایش مستمر، از نخستین روز تعطیلات طرح ویژه حفاظت از زیستبومهای حساس استان را آغاز کردهاند.
حسینی طایفه گفت: در این طرح، کنترل دقیق ورودیها، مسیرهای دسترسی، حاشیه تالابها و جنگلها با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف زیستمحیطی در دستور کار قرار گرفته است. مهمترین موارد تحت نظارت شامل جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی، پیشگیری از ایجاد آلودگی در منابع آب، خاک و هوا، ممانعت از برداشتهای غیرمجاز شن و ماسه و برخورد با موارد شکار و صید غیرمجاز است.
مدیرکل حفاظت محیطزیست استان گیلان با قدردانی از تلاش شبانهروزی محیطبانان، گفت: حضور مستمر نیروها در مناطق تحت مدیریت، نقش مهمی در کاهش تخلفات و حفظ امنیت زیستمحیطی داشته و تا پایان تعطیلات نیز با همین شدت ادامه خواهد داشت.
حسینی طایفه در پایان از شهروندان و گردشگران خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا رفتار تهدیدکننده محیطزیست، موضوع را از طریق شماره گویای ۱۵۴۰ به یگان حفاظت گزارش دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی شود.