به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه جبران خسارت برای «بی عدالتیهای تاریخی» ناشی از برده داری رای منفی دادند. با این حال، این قطعنامه با ۱۲۳ رای موافق به تصویب رسید.
همچنین انگلیس و بخش عمدهای از کشورهای اتحادیه اروپا رای ممتنع دادند. این قطعنامه الزام آور حقوقی نیست، اما برخی کشورهای غربی که سابقه طولانی در برده داری دارند نگرانیهایی درباره پیامدهای حقوقی و مالی آن مطرح کردهاند. این قطعنامه به عنوان یکی از قویترین موضع گیریهای بین المللی درباره برده داری و تجارت بردههای آفریقایی از طریق اقیانوس اطلس ارزیابی میشود.