سیاستمدار آلمان خطاب به دولت برلین: شرم ندارید!

همشهری آنلاین پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 10:43
سیاستمدار آلمانی و عضو پارلمان این کشور در انتقاد به موضع‌گیری‌های دولت برلین در قبال تجاوز نظامی به ایران گفت: ظاهرا هیچ شرمی ندارید، چند وقت زمان می‌برد تا مشخص شود حمله به یک کشور قانونی است یا نه؟

به گزارش همشهری آنلاین، امیره محمد علی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دولت ظاهراً هیچ شرمی ندارد، فرانک والتر اشتاین مایر (رئیس جمهوری آلمان) واضحات را بیان و تجاوز نظامی علیه ایران را نقض قوانین بین المللی اعلام کرد، همانطور که همه کارشناسان حقوق بین الملل این کار را انجام می دهند.

وی افزود: دولت آلمان از این فرصت برای فاصله گرفتن از رئیس جمهوری خود استفاده می کند. دوست دارم بدانم این «بررسی» که قرار است مشخص کند آیا بمباران یک کشور مستقل قانونی است یا خیر، چقدر طول خواهد کشید؟

محمد علی پیشتر هم با انتقاد از موضع گیری های صدر اعظم آلمان در قبال تجاوز به ایران، گفته بود: «جنگ جنایتکارانه علیه ایران را متوقف کنید».

فرانک والتر اشتاین‌مایر چند روز پیش جنگ اسرائیل و ایالات متحده علیه ایران را یک «اشتباه سیاسی فاجعه‌بار» دانست و آن را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرده بود.

وی همچنین با تردید در مبنای ادعایی آغاز جنگ افزود که توجیه مطرح‌شده درباره وجود «تهدید فوری» علیه اهداف آمریکایی، قانع‌کننده نیست.

رسانه‌ها اعلام کردند که این سخنان، از صریح‌ترین انتقادهای مطرح‌شده از سوی عالی‌ترین مقام تشریفاتی آلمان علیه رویکرد واشنگتن در این جنگ به شمار می‌رود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.