دومین واحد مقیاس متوسط نیروگاه ری وارد مدار می‌شود

صدا و سیما پنج شنبه 06 فروردین 1405 - 10:32
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: دومین واحد مقیاس متوسط نیروگاه ری به ظرفیت ۴۲ مگاوات تا انتهای فروردین به شبکه سراسری برق کشور متصل می‌شود.

دومین واحد مقیاس متوسط نیروگاه ری وارد مدار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «روح‌اله اسپنانی» در جریان بازدید از طرح‌های توسعه و افزایش ظرفیت نیروگاهی و تولید برق نیروگاه ری با تقدیر از تلاش‌های جهادی پرسنل بهره‌برداری و اجرایی این پروژه برای تکمیل این طرح در دوران جنگ تحمیلی علیه کشورمان گفت: این طرح در زمینه افزایش ظرفیت تولید و بهبود پایداری شبکه برق، پاسخ به نیاز روز افزون رشد مصرف برق منطقه و کمک به کاهش ناترازی شبکه برق تهران در حال احداث است.

وی با اشاره به عملکرد موثر این واحد‌ها در بهبود افت ولتاژ شبکه و کاهش ناترازی و خاموشی‌ها افزود: افزایش ظرفیت تولید شبکه برق منطقه، اشتغال‌زایی، توسعه زیر‌ساخت‌ها و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی و کمک به رونق بنگاه‌های اقتصادی، رشد اقتصادی و تامین زیرساخت اصلی تولید از جمله اهداف اجرای این طرح است.

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی در این بازدید که مدیرعامل نیروگاه ری نیز حضور داشت، بیان کرد: نظر به ناترازی‌های موجود در شبکه برق تهران و به منظور افزایش ظرفیت تولید و کاهش خاموشی‌ها، واحد اول مقیاس متوسط ری خردادماه سال گذشته افتتاح شده بود و در حال حاضر با تلاش تمامی ارکان اجرایی پروژه در تلاشیم تا واحد دوم را انتهای فروردین امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.