وزیر خارجه پیرامون خاتمه جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران توضیح داد.
عراقچی در مصاحبه تلویزیونی درباره خاتمه جنگ صحبت کرد. عراقچی پیرامون خاتمه جنگ آمریکا و اسرائیل با ایران توضیح داد.
به گزارش پارس نیوز به نقل از اطلاعات ، عراقچی، وزیر امور خارجه در برنامه گفتوگوی ویژه خبری در پاسخ به این سوال که «شما فرمودید یکی از اهداف این جنگ، پایان بخشیدن به چرخه «مذاکره، جنگ و آتشبس» است، در مقاطع زمانی مختلف از ابتدای جنگ پیشنهادهای گوناگونی مطرح شد. روایتهایی که گاهی به قصد تأثیر بر فضای عمومی و گاهی به قصد سفیدشویی جنایاتی که دشمن در حال انجام آن است، ارائه میشود. حالا خبری مطرح شده که مقامات آمریکایی با مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکراتی انجام دادهاند و بحثهایی مطرح شده است. آیا آنچه این روزها از جانب دشمن مطرح میشود، یک راه برای برونرفت از جنگی است که آغاز کرده و گزینه گریزی برای پایان آن ندارد یا نه، در قالب یک عملیات فریب برای اقدام دیگری علیه مردم و کشور ماست؟» گفت: ببینید، در این جنگ، مواضع ما از یک استحکام و قوتی برخوردار بوده که هیچکس نتوانسته با آن مخالفت کند. من چون با وزرای خارجه متعددی صحبت کردهام و وقتی برایشان توضیح دادهام، هیچ وزیر خارجهای نبود که بگوید حق با شما نیست.
عراقچی ادامه داد: موضع ما این است که ما دنبال جنگ نیستیم؛ این جنگ، جنگ ما نیست؛ ما این جنگ را شروع نکردهایم و خواهان خاتمه جنگ هستیم، ولی به شکلی که دیگر تکرار نشود. به همین دلیل آتشبس نمیخواهیم. آتشبس نمیخواهیم نه اینکه جنگ میخواهیم، نه؛ آتشبس نمیخواهیم چون آتشبس به تعبیر شما همان چرخه باطل است که مجددا میتواند این گرفتاری را ایجاد کند. ما خواهان خاتمه جنگ با شرایط خودمان هستیم و به شکلی میخواهیم که دیگر این جنگ تکرار نشود و دشمنان ما درسی بگیرند که حتی هوس حمله به ایران را هم در سر نداشته باشند. دوم اینکه خسارات مردم ایران پرداخت شود.
منبع خبر "
پارس نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.