
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سامانه جامع تجارت در اطلاعیه برای کاربران تجارت فرامرزی اعلام کرد، نحوه فعالسازی سهمیههای ارزی واردات برای فصل بهار ۱۴۰۵، اقدامات فنی و سامانهای لازم برای بهرهبرداری متقاضیان از سهمیههای سال جاری در سامانه جامع تجارت انجام شده است.
بر این اساس، پاسخ درخواستهای مجوز سهمیه به صورتخودکار در سامانه صادر میشود و متقاضیان برای دریافت این مجوزها **نیازی به مراجعه حضوری** ندارند.
وزارت صمت تأکید کرده است متقاضیان میتوانند از طریق سامانه جامع تجارت نسبت به ثبت و پیگیری درخواستهای مربوط به سهمیههای ارزی تولیدی و بازرگانی اقدام کنند.