
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از ادامه گشت زنی و پایش نوروزی محیط بانان مسلح در ارتفاعات صعب العبور این شهرستان خبر داد و گفت: ورود گردشگران به منطقه دریاچه های تار و هویر به دلیل شرایط نامساعد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
نقی میرزاکریمی با اشاره به تشدید فعالیت های حفاظتی در تعطیلات نوروز افزود: گشت و پایش محیط بانان مسلح با هدف حفظ امنیت حیات وحش و صیانت از محیط زیست در ارتفاعات صعب العبور دماوند همچنان در حال اجراست.
وی گفت: گشت های پیاده در محدوده دریاچه های تار و هویر آغاز شده و با توجه به شرایط نامساعد جوی و مسدود بودن مسیرهای دسترسی، ورود گردشگران به این منطقه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام می شود.
میرزاکریمی همچنین از فعال بودن پاسگاه های محیط بانی کوه سفید، رودافشان و ضامن آهو خبر داد و گفت: این پاسگاه ها مطابق مأموریت های ابلاغی از سوی سلسله مراتب سازمانی و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست در حال انجام عملیات حفاظتی هستند.